A Gartner becslései alapján a világon élő WiFi felhasználók száma ebben az évben több, mint 30 millióra fog nőni, a 2003-ban mért 9,3 millió főnek a háromszorosát is meghaladva. A Gartner szerint a 2004-es év végére több, mint a laptopok fele rendelkezni fog wireless támogatással, ezzel is mindinkább ösztönözve a dolgozókat wlan használatra az irodában, otthon és a hotspotok területein. Az elemzők figyelmeztetnek: ha a szervezetek nem tudnak sikeres tárgyalásokat folytatni a szolgáltatókkal a hotspotokhoz való hozzáférés ügyében, akkor a dolgozók feltehetően használni fogják ezeket, a költséget pedig más kiadások alatt számolják majd el. "A vállalatok azonnal el kell hogy kezdjenek foglalkozni a hotspot kiadások megfigyelésével" - teszi hozzá Phil Redman, a Gartner fejlesztési alelnöke.
Az elemzők szerint el kell kerülni a hosszútávú szerződéseket is. "Egy stratégiát kell kialakítani a dolgozók hotspot használatára, de kerülni kell az előfizetői szerződéseket olyan szolgáltatókkal, amelyek nem képesek biztosítani a vállalat számára kedvező roaming egyezményeket" - nyilatkozta Ian Keene, a Gartner fejlesztési elnöke. "A szervezeteknek el kell kerülniük a hosszútávú szerződéseket, mert ez a szolgáltatás-szektor változóban van. Fel kell készülni az előfizetői szerződések kiegészítésére pay-as-you-go (fizetsz-ahogy-használod) alapú hotspot hozzáféréssel. A cégek be kell hogy vezessenek egy mechanizmust a hotspotok használatának megfigyelésére, hogy a cég tudhassa mit vállaljon, amikor a piac erre 'esedékessé válik'." A Gartner szerint ennek a hotspot stratégiának tartalmaznia kell személyes tűzfalak és biztonságos VPN bejelentkezések használatát minden távoli elérésre.
Az elemzők kutatásai azt mutatják, hogy ha megfelelően van kialakítva, egy cég tényleges bevételeket szerezhet wlan stratégiák implementálásából. Úgy tűnik 2004 végére a turisztikai ismeretekkel foglalkozók számára napi 30 perc termelékenységet "szereznek" majd a hotspotok.
A Gartner azt is jósolja, hogy a mobil hozzáférés iránti megnövekedett igény a vállalatokat arra fogja ösztönözni, hogy csökkentse az általuk használt kábel alapú hálózatok számát, miközben növeli a kábel nélküli hálózatainak a számát.